hannahsonedstory

Alla inlägg under mars 2012

Av Hannah Carlsson - 27 mars 2012 21:00

 

Vi blev alla rättså trötta efter kuddkriget så vi bestämde oss för att sova. 

"Do you want to sleep next to me?" frågade jag Svea som hade lagt sig i min famn ännu än gång.

Hon nickade generat och jag log tillbaka.

Alla andra hade gått och lagt sig för ungefär en halvtimme sen men jag och Svea satt fortfarande och snackade med varande. Vi bestämde oss för att gå upp till mitt sovrum istället. 

Jag gick in till toaletten och borstade tänderna och drog av mig kläderna. När jag kom in i mitt rum så såg jag Svea sittandes på sängen i bara en sovtröja. Jag bet mig i läppen innan jag la mig i sängen. Svea tittade generat bort innan hon mötte min blick igen. 

Vi låg och pillade med hennes hår samtidigt som vi säkert låg och pratade i över en timme. 

Jag hörde efter ett tag att hennes antetag hade blivit tyngre och jag antog att hon hade somnat.

Jag pussade henne på pannan och la armen om henne.

"Goodnight sweetie" viskade jag innan jag också blundade. 


Beccas perspektiv

Jag och Louis var först med att gå och lägga oss. Jag bytte om och låg i sängen med bara bh & trosor samtidigt som jag kollade på när Louis klädde av sig. Jag stirrade på hans mage och han märkte det, jag log generat och kollade bort.

Louis kom då och la sig över mig och kysste mig mjukt på läpparna. Han gjorde mig knäsvag..

Efter kyssen så möttes vi i två stora leenden. 

Han kysste mig igen och vi låg så ett tag. 

När han slutade kyssa mig, bet jag mig i läppen och kollade djupt in i hans ögon.

"Crane flies... i just don't get it" sa han och jag brast ut i skratt.

Herregud, vi har det hur mysigt som helst men han kan inte sluta tänka på skrangelmyggor? Hur underbar kan man vara?

Jag svarade genom att dra ner han bredvid mig och gosa in mig i hans famn. 

"Don't talk about them, they are seriously worse than an old cheese smell!"

Han skrattade åt mig men pussade mig på pannan.

"I always want to go to bed like this..." sa jag och kollade in i Louis ögon.

"How? Like talking about crane flies? haha" 

"Haha, you're crazy, i mean like sleep next to the one i love" svarade jag och log.

"I can just agree.." Han kysste mig och kramade om mig riktigt hårt. 

Efter kyssen så började vi prata om allt. Verkligen allt.

"So, what are we going to do tomorrow?" frågade jag. 

"Well, we're going to the studio but you maybe want to come too?" 

"Yeah, that would be great but i think we have to sleep now..."

"Yeah, sleep well honey"

"Sleep well, love you"

"love you too"

Jag somnade riktigt gott den natten. I Louis famn med en underbar dag framför mig. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kort kapitel men det fick bli ett sånt här "mellan kapitel" :)

xx Hannah

Av Hannah Carlsson - 26 mars 2012 21:00

Jag och Louis gick lite längre bakom resten, hand i hand. 

"So, you're really moving in again?"

"Yeah, that's what me and Svea talked about when you were so curious" sa jag och log.

"Well, then i guess my birthday present to you is worthless" sa han och jag fattade ingenting förrän han tog fram en flygbiljett från Stockholm till London. 

"Louis... this is really sweet of you but i've already got the best birthday gift..."

"And that's what?" sa han förvånat.

"You..." sa jag och kysste han. 

Han besvarade kyssen och vi stod så länge. 

"I love you.." sa han efter kyssen.

"I love you too..." 

"But i think i can replace these tickets, what do you say when i say you, me and Australia?"

"Are you kidding me?! Louis! Are you serious?!" 

"Yeah, i'd love that!" 

"Oh my god Louis! Are you sure! It's going to be amazing!" 

Jag hade nu börjat skratta av lycka och Louis skrattade åt mig och det slutades med en lång kram.

"Are you sure?" frågade jag ännu än gång.

"Positive" 

Jag log och gav han en kyss.

"Hey! Are you coming today... Seriously..." frågade Harry.

"Yeah, we're coming, haha sorry!" svarade jag lika glatt som innan.

Vi satte oss i bilen, som för övrigt stod bakom byggnaden. När vi hade satt oss så höll alla på att göra en massa puss-ljud. Jag skrattade åt dem och Louis gjorde detsamma. 

Vi bestämde oss för att sova i killarnas hus i natt. Jag och Svea gick snabbt in i vårat, känns konstigt att säga vårat men just nu var det vårat hus, och där packade vi ner lite sovsaker och sånt som skulle behövas. Vi gick snabbt in till killarnas där det var uppladdat med täcken på sofforna och en massa filmer på golvet. 

Jag satte mig under täcket intill Louis och bredvid mig satt Svea.

Vi båda började skratta och började samtidigt sjunga...


Du och jag under täcket baby, det har gått

flera veckor baby, Sen vi låg där hos dig och

du frågade mig, ska vi göra något äckligt baby? 


Vi började skratta än gång till men killarna fattade ingenting av det vi precis sjöng.

"Swedish" sa Svea och skrattade åt deras konstiga reaktioner. 

När vi hade lugnat ner oss, det vill säga en kvart senare, så satte vi igång "Poseidon". Jag hade sett den några gånger innan men jag tyckte inte att den blev sämre för det. 

Jag hade sett hälften av filmen ungefär när jag somnade mot Louis bröstkorg.


Harrys perspektiv

Jag satt med armen runtom Svea. Jag fattade inte vad jag höll på med, jag menar varför blir jag så osäker när jag är runtom henne? 

Jag log när hon lutade sitt huvud mot min axel och jag mötte hennes blick. Hon började rodna när våra blickar möttes och vände snabbt huvudet mot tv:n. 

Jag kollade mot Becca och Louis håll och såg att Becca hade somnat.

"Guys, can't we wake Becca up or something?" sa jag och alla började tycka att det var en väldigt bra idé. 

"Ehm... Svea, do you know something Becca is really scared of?"

"Haha, yeah, crane flies and scary movies" sa hon.

"Seriosly... crane flies?" sa jag och skrattade åt det.

"Yeah, she freaks out everytime someone says the name of crane flies..."

"Haha, i'll remember that!" sa Niall. 

"Well... let's try this"

"BECCA!!!!!!!!" skrek jag och hon ryckte till.

"What?!"

"There's a crane flie on your arm, just wanted you to know" sa jag.

"WHAT?!" skrek hon och sprang ut ur huset.

"KILL IT OR I'LL NEVER COME INSIDE!" ropade hon och vi dog av skratt.

Alla låg ihopvikta på mitten och kunde knappt andas.

Hon ställde sig i dörröppningen.

"Is it gone?" frågade hon och fattade inte att det var ett skämt.

"Seriously?! Becca, are you scared of crane flies?"

"No..." insisterade hon.

"Well, it was a joke, the crane fly never came" sa jag och hon kollade surt på oss.

"Goshh... i could have slept right now!" 

"Yeah... but then you ran out"

"Because of you!"

Hon tog tag i en kudde och började slå på Svea, Niall tog tag i en annan kudde och började slå på Becca och nu var ett kuddkrig igång.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

xx Hannah

Av Hannah Carlsson - 25 mars 2012 20:00

De 20 minutrarna gick väldigt fort och vi stod nu utanför byggnaden. Jag ringde Paul som släppte in oss bakvägen. 

Vi gick till backstage och där, på scenen, stod killarna och hade ingen aning om att vi stod backstage och kollade på dem just nu.  

"So, how are we gonna do this?" frågade jag Paul och log.

"Well, the boys are going to stand and talk on the stage and then we're going to play Moa Lignell - When I Held Ya and then you're going to stand on the stairs and start singing... Then we'll see what happens!"

"Awesome! But why that song?" 

"Because you sang it amazing on the video and the boys knows it so there is a little possibility that they're gonna sing with you!"

"Okey, cool! But when should i go on stage then?"

"In about 20 minutes, this girl over here will make you ready!"

Jag nickade och log stort till svar.

Jag följde med tjejen som tydligen hette Carly och hon hjälpte mig med några små röst övningar. Jag själv märkte ingen skillnad men tydligen så var det underverk... Jag fattade ingenting utan hängde bara på.

Nu var det 5 minuter kvar tills de skulle förvirra killarna genom att byta om musik till ett gitarrspel inför min sång...

Hur fan skulle det här gå? Jag får väl bara köra på antar jag..?

Under de 5 minuterna stod jag och skakade och snackade med Svea.

"Becca! It's your time!" ropade Paul och vi började gå upp för en trappa som ledde oss till en annan trappa på scenen.

"Good luck!" sa Paul innan jag började gå ut på trappan på scenen.

Nu spelades ett gitarrspel och jag kollade ner på killarnas förvirrade miner.

De hade inte sett mig än.


I can't afford this heart? Still i am responsible

if it will fall apart 

Believe me, i don't want to go...


Jag hade nu börjat sjunga och killarna hade hittat mig med blicken. Jag började gå ner för trappan där de stod helt överlyckliga. Jag log samtidigt som jag sjöng.

Killarna började sjunga med och Louis började gå mot mig. Jag mötte han i en hård kram.

"God, i missed that, thought i wouldn't see you in years.."

"Well, surprise! I'm moving here.." sa jag och Louis blev helt överlycklig och kysste mig.

Fansen blev som galna, men han verkade inte bry sig om det just nu.

När låten var slut så möttes vi i en gruppkram och en massa glädjetjut.

"Happy birthday Rebecca! We love you" sa Niall i mikrofonen.

"I love you guys" sa jag tillbaka.

Louis ledde mig sedan backstage för att ge mig en sista kyss innan han gick tillbaka för att avsluta konserten.

Jag stod och kramade om Svea där hon var helt hysteriskt!

"Herregud! Du är ju så jävla gryym, hur fasen vågade du?!"

"Hehe, ta det lugnt!"

"Men det är ju bara så.... aghh!, grymt"

"Haha, men vad säger du, ska vi se slutet på konserten eller?"

"Självklart! fast ett problem där va..."

"Vad?"

"Den slutar nu! Hahahaah"

Jag kollade ut mot scenen där killarna kom springandes mot oss.

"That was craazy!, you guys are great!" sa Svea

"Svea? What are you doing here?" frågade Harry förvirrat.

"Well... hello on you too.... but i'm accually moving in with Becca"

Harry gick fram och kramade om henne.

"Haha hello, you're gonna be my neighbor?! That's awesome!" skrek Harry och hoppade runt.

Vi andra stod mest och stirrade på han.

Jag gick fram till Louis och kramade om honom.

"I missed you, this was the best surprise ever" sa han och kysste mig.

"Euu" sa Niall och vi började skratta.

Louis tog ett hårt grepp om min hand och jag log. Vi började gå mot bilarna för att åka hem till en myskväll...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Kanske ett till kapitel senare, men nu ska jag inte lova något! Kanske somnar igen, hehe ;)

xx Hannah

Av Hannah Carlsson - 25 mars 2012 16:37

hehe, vet att jag sa att det skulle bli ett kapitel till igår men nu blev det som det blev! Jag somnade...

aja, har konfa snart så skriver antagligen ett till kapitel efter det! :)


xx Hannah

Av Hannah Carlsson - 24 mars 2012 22:30

Jag vaknade av att alarmet ringde. 04:15. 

Jag var ovanligt pigg men det var ju inte så konstigt? Jag skulle ju flyga till london om en timme och 45 minuter!

Jag gjorde i ordning mig och sedan började bilen rulla mot flygplatsen.

Idag var min födelsedag, jag hade inte tänkt så mycket på det men som sagt så firar vi inte denna dagen i min familj...

Det var bestämt att jag och Svea skulle mötas vid ingången klockan 5. 

Svea hade redan kommit och hon stod och väntade på mig. Hon hade inte sett mig ännu så jag gick fram och puttade lite på henne från sidan. Hon ryckte till och skrattade åt mig. Vi kramades sedan om och började gå mot ett fik på flygplatsen.

"Gumman, är det okej om vi åker hem? Klockan är strax efter 5 och vi börjar jobba vid 7..."

"Självklart!, jag kommer sakna er!" sa jag och kramade om dem. 

"Är ni säkra på att ni hittar rätt och så?"

"Jadå!"

"Okej, hejdå! Ha så kul i London! Älskar dig" sa mamma en sista gång innan hon & pappa gick iväg mot bilen.

"Sååå... hur amazing ska inte detta bli?" sa Svea hur glatt som helst.

"Skitkul!"

"Ja! Speciellt nu när vi bor bredvid killarna!"

"Ja, men hur är det mellan dig och Harry nu då?"

Svea började rodna och jag fnissade lite åt henne.

"Haha, vad menar du?"

"Sluta, du vet vad jag menar!"

"Haha, vi är bara vänner"

"Men, jo, visst..."

"Hahaha! Jag lovar!" sa hon och petade mig i sidan så att jag ryckte till. Jag stötte till bordet och vi fick många irriterade blickar mot oss.

Vi struntade i blickarna helt och hållet och började skratta som alltid.

När klockan var strax innan 06:00 så gick vi mot gaten. 

Vi satt snart på flygplanet och där somnade båda. 

Jag vaknade av att jag fick något hårt i huvudet. Jag kollade förvirrat upp.

"Uhm... sorry" fnös en gammal gubbe med en irriterad röst. Han hade slått till mig med sin väska när han gick förbi min rad.

Jag kollade bara på han som om han var dum i huvudet och han fortsatte gå mot sin plats utan att bry sig. 

Jag hörde hur någon började prata i högtalarna.

Vi skulle landa. 

Jag kollade mot Svea som också hade vaknat och när vi landat så gick vi mot en taxi. 

"Vänta, ska vi verkligen åka till huset, jag menar.... killarna kommer säkert att se oss?" frågade Svea

"Haha, jag har faktiskt tänkt på det och jag snackade med Paul... Dem är och gör i ordning sig nu. Repar och ja... sånt man gör när man är känd antar jag haha"

"Okej, men då åker vi på en gång då!" 

Jag sa adressen till taxichauffören och vi började åka mot huset.

En och en halv timme senare så satt vi hemma på min säng. Svea skulle få ett av mina gästrum som sovrum. Hon skrek av glädje när hon insåg att vi faktiskt var i London. Jag skrattade åt henne men kunde inte låta bli att vara glad med henne.

"Så... vad ska du ha på dig ikväll?" frågade Svea

"En svart klänning tror jag..."

Hon nickade och började springa runt i huset.

Jag gick ut mot poolen och kollade ut mot killarnas hus, jag log av tanken på att killarna bodde bredvid mig igen. 

"Becca! Konserten börjar om 3 timmar! Du måste göra iordning dig & sen ska du väl vara där lite tidigare med va?"

"Haha, jag hinner... Konserten börjar vid 19:00 och jag ska inte vara där förrän 19:30... Paul sa att jag skulle komma när konserten har börjat så att jag inte stöter ihop med killarna innan dem ens har kommit igång"

Jag duschade och gjorde i ordning mitt smink. Nu var det en och en halvtimme kvar tills jag skulle vara där. Alltså började konserten om en timme. 

Jag satte på mig klänningen och lät Svea göra iordning mitt hår. Jag ställde upp på några kort och Svea la in en på twitter. 

"Skriv ingenting om London eller något, skriv typ att det ska bli kul ikväll! Annars fattar killarna direkt om de är inne på twitter nu innan konserten.."

Svea nickade och la in den på twitter. 

Vi fortsatte fota och efter 20 minuter ringde Louis.

"Jo, Becca, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!" jag tänkte spara det tills killarna var med men GRATTIS SNYGGING!" sa hon och hoppade på mig. 

Jag skrattade åt henne.

"Du är så söt ibland Svea! haha tack!" 

Hon räckte fram mig ett paket och jag öppnade det fort.

I paketet så låg ett par låga, svarta converse. 

Jag kramade om Svea.

"Tusen tack Svea! Du är underbar!" 

Jag ryckte till när min mobil började ringa. Louis.

"Hi babe, i miss you" svarade jag.

"Happy birthday honey! I miss you too!" Jag hörde i bakgrunden hur killarna började skrika på Louis att han skulle sätta på högtalarna.

Genast började killarna sjunga Happy Birthday. Jag log och såg säkert ut som ett fån.

"Thank you guys! But aren't you supposed to be on a consert like right now?" frågade jag, fast jag visste redan svaret på den frågan.

"Soon! But we miss you, we wish you could be here!"

"I wish that too... but i'll see you soon, right?"

"Yeah, hopefully... But what are you going to do today? We saw you on twitter!"

"Uhm, yeah! Me and Svea are going to a familydinner with our parents..." ljög jag.

"Okey, have fun! But we have to go now! The concert starts in 5 minutes! Love you, bye!"
"Bye, good luck!"

"Det var nära... de hade sett bilden och frågade vad jag skulle göra..."

"Haha, jo jag fattade det när jag lyssnade på vad du sa"

"Men vi åker nu eller? Det tar ju 20 minuter att åka dit"

"Men vad väntar vi på? Klart vi åker!"

Vi började gå mot taxin som vi hade ringt och jag kände hur jag började bli nervös... 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är rätt så sugen på att skriva nästa kapitel direkt! Funderar seriöst på det...

Ska packa min väska eftersom att jag har match och så & göra mig i ordning lite lätt och sen kanske det kommer upp ett nytt?, vad tycks? :) 

Av Hannah Carlsson - 24 mars 2012 20:15

 

Vi bestämde oss för att gå och käka på McDonalds. När vi satt där så berättade killarna hur mycket de skulle sakna oss. Jag kunde inget annat än hålla med, de skulle ju faktiskt flytta tillbaka ikväll. Louis satt och höll om mig, han ville verkligen inte åka hem. 

"Can't you come with me?" viskade Louis till mig, med lite hopp i blicken.

"No, i would love to, but i can't... My mom wouldn't like that because of what happened the last time, and i just can't drop school..." svarade jag. 

Fast inget av dethär var ju riktigt sant. Jag hade ju ringt de som hyrde mitt hus och de skulle vara utflyttade idag. Svea skulle ju följa med mig & vi skulle överraska killarna på en av deras konserter i London. Vi hade snackat med Paul och jag skulle överraska dem på scenen i morgon. 

"I see but i will miss you like crazy" sa han med en ledsen blick. 

Jag kramade om honom och han besvarade kramen hårt.

"I will miss you too, but we'll meet soon" sa jag. 

Han nickade... 

Killarnas flyg skulle åka klockan 17:45 så vi bestämde oss för att åka till hotellet och packa ner det sista. 

När vi var klara så var klockan 17. Vi åkte ner mot flygplatsen för att vara där i tid. Louis stod och höll om mig hela tiden, och släppte mig inte med blicken. Han är helt underbar. 

"I'm sorry for missing your birthday tomorrow..." sa Louis och gav mig en kyss på pannan. 

"It's okey" svarade jag och log mot han. 

Under väntan på deras flyg så satt jag och myste med Louis. De ropade att man nu kunde gå på deras gate så vi började säga hejdå.. Det var riktigt jobbigt, fast vi skulle ses i morgon. Fast det visste ju inte killarna, så de var ju inte glada precis... 

"This is for you..." sa Louis och satte på ett armband på min handled.

"Louis... you didn't need too" sa jag och blev tårögd.

"But i wanted to, i love you"

"I love you too" sa jag och gav honom en hård kram och burrade in mitt huvud i hans bröstkorg.

De började gå mot gaten och jag & Svea stod och stirrade på dem medan de gick iväg. 

Jag kollade ner på min handled. Där var armbandet, ett silvrigt med en platta där det var ingraverat: 

You mean the world to me, now and forever

Jag blev tårögd ännu än gång och kramade om Svea.

"Vi kommer snart att se dem igen... Kom så gå vi hem och fixar packningen"

Jag nickade och tog fram min mobil för att sms:a Louis.

"You are my world, i love you" skrev jag och log åt sms:et innan jag skickade iväg det. 

Jag förväntade mig inget svar förrän de hade landat så jag la ner mobilen i väskan. 

Vi började åka hemåt, jag till mig och Svea till sig. 

När jag kom hem så möttes jag av mamma & pappa som stod i köket och pratade om någon sport som vart på tv som vanligt. 

Jag hälsade och gick sen upp för att packa. 

När jag nästan var klar så knackade det på dörren och mamma kom in.

"Är du säker på att du vill flytta?"

"Jag är helt säker, har aldrig varit säkrare" 

"Vi kommer sakna dig enormt, som förra gången! Du får lova att ringa!" 

Jag gick fram och kramade om henne.

"Jag kommer sakna er också, klart jag kommer ringa! Kommer ju inte direkt glömma bort er!" sa jag och log mot mamma. Hon log tillbaka, ett sånt där härligt "mamma leende".

"Behöver du hjälp med packningen då?"

"Nej, tack, jag är strax klar... Ska bara fixa det sista"

Hon nickade och gick ut. 

När jag var klar så gick jag in på twitter. 

Jag kollade om någon av killarna hade twittrat och Niall hade gjort det. Det betyder att de har landat. Jag klickade upp tweeten.

"Home! Had an amazing time in Sweden with the best people. We all miss you Becca & Svea, see you soon xx"

Jag log och gick för att hämta mobilen, jag hade glömt den i väskan efter att jag sms:at Louis.

Jag kollade på skärmen. Ett nytt textmeddelande. Jag klickade upp det och det var Louis.

"I love you too, and i always will.. See you soon, i hope x"

Jag svarade snabbt.

"Miss you, good luck at your concert tomorrow x"

Jag skickade också ett sms till Svea.

"Ses på flygplatsen klockan 05:00 imorgon då...x"

Jag var riktigt förväntansfull inför morgondagen.

Jag la mig ner på sängen och försökte somna. Efter att det känts som en väldigt lång tid så somnade jag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kanske kommer ett till kapitel senare idag! Vet att det inte har varit bra uppdatering denna veckan. 

xx Hannah

Av Hannah Carlsson - 22 mars 2012 21:10

Hejsan! Tänkte lägga upp en video på när killarna sjunger More Than This akustiskt. Älskar när Niall sjunger "If i'm louder, would you see me?.." haha. 

Men rösta gärna i min omröstning! Är inte så säker på om jag vill fortsätta på den här novellen utan istället börja på en ny... vad tycker ni? Uppskattar svar i omröstningen! :)



xx Hannah

Av Hannah Carlsson - 22 mars 2012 19:50

Lite covers från Christina Grimmie :)


xx Hannah

Presentation


Hejsan, Hannah här! Är en 15-årig tjej som älskar att skriva, har läst många oned noveller så jag bestämde mig för att skriva en själv! enjoy! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker ni nästa novell ska handla om? ♥
 Liam
 Louis
 Niall
 Harry
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

what time is it?


Ovido - Quiz & Flashcards