hannahsonedstory

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Breath ~ Part 15

Av Hannah Carlsson - 13 maj 2012 16:15

När musiken stannade, stannade även jag. 

Någon började applådera lite tyst och jag vände mig snabbt åt hållet det kom från.

Vid fönsteröppningen stod en blondhårig tjej, i min ålder ungefär, och log. 

"Förlåt, jag ville inte störa... Du var riktigt duktig, brukar du dansa här?" 

"Eh, ja... jag har byggt upp det här stället? Vem är du?" frågade jag tjejen.

"Oj, har du? Jag heter Hannah" sa hon och hoppade in. 

Jag kollade först lite förvånat på henne.

"Jag är Chris, men jag trodde ingen visste om att det här stället fanns?" frågade jag henne.

"Nej, jag hittade det nu i veckan och jag har börjat gått hit för att dansa. Det verkade inte som att någon annan var här då ingen kom hit så jag tog mig frihet till att använda stället, hoppas det va' okej?"

Jag nickade. 

"Uhm, nu när jag vet att det är upptaget så kommer jag inte hit mer, förlåt. Lycka till med dansen!" sa hon och var påväg att hoppa ner för fönstret igen.

"Vänta, förlåt för min reaktion... blev lite chockad bara..." sa jag. 

Jag skämdes faktiskt över att jag var så... vad kan man säga? stöddig, ignorant? Ja... 

"Dansar du ofta eller?" fortsatte jag.

Hon log mot mig innan hon fortsatte.

"Ja, eller.. aldrig när någon annan ser på"

"Samma här...." 

Vi fortsatte att prata och kom riktigt bra överens. Det var första gången som jag faktiskt kommit så bra överens med en tjej.... 

"Så, jag har inte sett dig här förut, är du ny här?" frågade jag henne.

"Ja, jag flyttade hit för någon dag sen. Jag bor några kvarter härifrån" 

"Jasså?, jag med! haha"

"Men jag har aldrig sett dig förut?"

"Nej, jag kom precis hem ifrån England. Har bott där i några dagar nu tillsammans med några vänner"

"Vad kul! Jag har alltid velat åka till England, den brittiska accenten är hur gullig som helst!"

"Jo, jag vet! Hur go' som helst!"

Vi fortsatte att prata om killar, England, hennes liv, sporter... men jag nämnde aldrig något om One Direction.

Skulle ju inte vilja bli utnyttjad det första jag gjorde, om hon skulle visa sig vara ett fan. 

"Du, jag tror jag måste dra hem nu" sa hon.

"Jag med, men vi kan väl ta följe?" 

"Visst" 

Vi hoppade ut genom fönstret och började gå hemåt.

Det visade sig att vi bodde på samma gata, fast hon bodde längre bort. Vi sa hej då, och jag gick med tunga steg in till huset. 

Jag gick in till köket där Niall satt, och åt en macka. Han reste sig upp när jag kom och omfamnade mig.

"How are you?" frågade han mig, innan han släppte taget och vi båda satte oss ner vid bordet.

"I don't know, i'm hungry" sa jag och reste mig mot kylskåpet för att se vad vi hade. 

Jag hörde hur Niall skrattade lite lätt.

Jag tog fram en yoghurt och satte mig sen vid Niall igen.

"So, where were you before?" frågade han nyfiket.

"Nowhere"

"Oh, what are you hiding?" frågade han och höjde ögonbrynen.

"Maybe you met your secret boyfriend in the woods?" sa han och jag började skratta åt han.

"I don't have a boyfriend, haha"

Han log innan han fortsatte.

"Then, where were you?" 

"In my secret place" jag blinkade med ena ögat mot han innan jag fortsatte att äta min yoghurt.

Jay kom in i rummet och log mot mig. 

"Did you have fun?" frågade hon och jag nickade och log mot henne. 

"Jay, you know where she was?" frågade Niall henne hoppfullt.

"Yes, why?" frågade hon förvirrat.

"Don't tell him" sa jag menande till Jay.

"Why? it's nothing to be ashamed of" sa hon med ett léende.

"Just... ouhgh i don't know" muttrade jag. 

"So what do you mean? Where was she?" frågade han otåligt.

Herregud, det var bara Niall som kunde vara såhär nyfiken.

"Haha, Niall she was just dancing!"

"You can dance?!" frågade han mig sedan.

"Hey, why so suprised?" frågade jag tillbaka med ett flin.

"Show me!"

"No"

"Yes! I want to see!"

"That's impossible Niall" sa Jay och log mot han.

Jag log också.

"Why?" Nu var han mer förvirrad än innan...

"No one have seen her dance, she won't do it in front of others"

"That's right Jay" sa jag och tog en stor sked yoghurt. 

Resten av tiden vi satt där, försökte Niall övertyga mig om att dansa... Vilket inte gick så bra. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så, Hannah kom med lite i novellen nu. Hoppas du är nöjd :)


xx Hannah

 
 
Ingen bild

Hannah

14 maj 2012 20:50

Supernöjd!! :') xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Carlsson - 27 juni 2012 21:00

Chelseas perspektiv Jag vaknade upp i mitt rum, liggandes i Louis famn... vänta? Louis famn? Jag spelade upp gårdagen i huvudet och fick en konstig känsla inombords. Jag struntade i det och krånglade mig ur Louis grepp och gick sedan ner till kök...

Av Hannah Carlsson - 15 juni 2012 18:45

När vi kom hem, hälsade jag på Jay och gick sedan direkt upp till Alex.  Han låg med armarna ovanför huvudet och hade munnen vidöppen. Jag gick fram till honom och gav han en puss på kinden. "You really love him" hörde jag någon säga, och vände m...

Av Hannah Carlsson - 31 maj 2012 19:15

Jag och Harry hade nu vart här i ungefär 2 timmar. Det var sjukt skönt att bara "hänga".  Helt plötsligt började Harry sjunga.    I'm at a payphone, tryin' to call home   Direkt efter första meningen, fattade jag vilken låt det var, så jag ...

...

Av Hannah Carlsson - 24 maj 2012 22:15

hej, jag har tagit en bloggpaus som ni kanske märkt...  det är sjukt mycket i skolan, dessutom händer det lite problem i vardagen som gör att jag prioriterar andra saker före bloggen. Hoppas ni förstår min situation..   xx Hannah ...

Av Hannah Carlsson - 16 maj 2012 23:45

Vi gick in till köket där Jay fortfarande satt. Jag öppnade frysen och letade efter glass. Vi hade självklart ingen så jag bestämde mig för att köpa någon.  "I'm going to the supermarket" sa jag och gick mot ytterdörren. Jag satte på mig mina sko...

Presentation


Hejsan, Hannah här! Är en 15-årig tjej som älskar att skriva, har läst många oned noveller så jag bestämde mig för att skriva en själv! enjoy! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker ni nästa novell ska handla om? ♥
 Liam
 Louis
 Niall
 Harry
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

what time is it?


Ovido - Quiz & Flashcards