hannahsonedstory

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Breath ~ Part 14

Av Hannah Carlsson - 6 maj 2012 19:15

Mitt leende försvann lika snabbt som det kom. 

"But we're going back to Sweden, i don't have time with dancing right now" sa jag till Jay.

Hon nickade förståerligt. 

"So, when are we going home to sweden?" frågade jag henne.

"Later this afternoon" svarade hon och nu var det min tur att nicka.

"Is it just you and me?" frågade hon sedan.

"No, Harry is coming too" 

Hon nickade. 

"Where are you gonna live?.." frågade hon försiktigt. Som om hon inte visste om det var ett för känsligt samtalsämne eller inte. 

"I... i don't know... i have nowhere to live" sa jag sedan. 

"You can live here? If you want to?" 

"Thank you Jay but that is to much.." svarade jag.

"No it's not to much! You're going to live here!" sa en röst och jag vände mig om där Louis nu stod med en allvarlig blick  mot mig. 

Jag skakade på huvudet.

"No Louis, it is to much... i can't leave my brother and..."

"Alex can live here too..." sa Jay och la sina händer över mina.

"I don't know..."

"We'll see, okay?" sa Jay och väntade ett svar från mig.

Jag nickade bara lite kort. 

"Chris... do you mind if me and the boys can come with you? We don't know if this will be the last time we'll meet eachother" frågade Louis.

"Ofcourse you can come...."

Han la en hand på min axel och jag mötte hans blick i ett svagt léende. 


Hela dagen gick ut på att packa... Det var inte speciellt kul men det var något som var tvunget till att göras...

Klockan var nu 17:12 och vi skulle vara på flygplatsen vid 19:00. 

Vi packade in allt i den stora bilen innan alla hoppade in. 

När vi väl åkte, satt alla i tystnad. Det var ingen direkt stämning till att säga något. 

När vi var framme gick alla ut, och tog tag i sina egna väskor.

Jay la en hand på min axel och log mot mig. Jag log tillbaka. 

Med osäkra steg började jag gå in mot flygplatsen...

"Alex... He knows...?" frågade jag Jay.

"Yes, he and Linnea are meeting us at the airport" 

Jag nickade. Gud vad jag saknade honom.

Vi började gå in mot incheckningen.

"Ehm Niall, where are your fans?"

"They doesn't know we're going"

"Oh... but what will the press say?"

"Haha, we'll see" 

En halvtimme senare satt vi på planet och väntade på att få komma hem till Sverige. 

Hela vägen satt jag och pratade med Harry. Vi hade inte kännt varandra speciellt länge men ändå var han väldigt lätt att prata med. 

När vi var framme, följde vi folkströmmen och gick mot rullbandet där vi skulle få våra väskor.

Eftersom att vi hade riktigt många väskor med oss, tog det en betydligt längre tid en vad vi förväntat oss. 

Istället för att vänta på att alla skulle få sina väskor, sprang jag ut med mina väskor med mig.

Harry kollade på mig med en förvånad blick innan han började springa efter mig.

Jag stannade lite och kollade efter Alex med blicken.

Harry kom fram till mig och ställde sig bredvid mig.

"Chris? What are you doing?" 

Jag fick syn på Alex så jag svarade inte utan lämnade mina väskor på platsen jag stod på och sprang fram till han innan jag lyfte upp han i en kram. 

Han grät mot min axel och jag höll om han riktigt hårt.

"Jag har saknat dig...." sa han när han lugnat ner sig lite.

Jag log lite tacksamt mot Linnea innan jag vände mig för att gå till resten.

Jag satte ner Alex på marken och satte mig ner på huk så att jag kom i hans längdhöjd ungefär.

"Jag har saknat dig också..." sa jag och nu började mina tårar försiktigt att rinna.

"Jag vill att mamma ska vara här också" sa han och hoppade in i min famn.

"Schhh....Jag vet älskling, jag vet..." sa jag och försökte lugna ner han. 

Jag lyfte upp han i min famn igen innan jag fortsatte att gå mot resten. 

Harry tog mina väskor också då jag bar på Alex som hade somnat i min famn. 

Jag gick bredvid Jay som ville hälsa på Alex. Det blev inte så, då han hade somnat men hon ville ändå att jag skulle ha honom i närheten. 

Vi åkte hem till vårt hus men när vi väl stod där i hallen, visste ingen vad vi skulle göra. 

"I need to think, can you take care of Alex?" frågade jag Jay som nickade till svars.

Jag satte på mig ett bättre kläder och började gå mot ladan. 

Jag gick in och satte på musiken på högsta volym. Jag ställde mig mitt emot spegeln och lät kroppen röra sig till musiken...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dålig uppdatering..


xx Hannah

 
 
Ingen bild

Jessica

6 maj 2012 19:43

skitbra! :)

 
Ingen bild

malle

6 maj 2012 23:25

jättebra novell :D

 
Ingen bild

Mikaela

10 maj 2012 18:34

As braaa! Väntar såå på att nästa ska komma! :D

 
Ingen bild

Hanna

13 maj 2012 00:48

Jätte bra! Har läst ut dina noveller på bara några dagar! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Carlsson - 27 juni 2012 21:00

Chelseas perspektiv Jag vaknade upp i mitt rum, liggandes i Louis famn... vänta? Louis famn? Jag spelade upp gårdagen i huvudet och fick en konstig känsla inombords. Jag struntade i det och krånglade mig ur Louis grepp och gick sedan ner till kök...

Av Hannah Carlsson - 15 juni 2012 18:45

När vi kom hem, hälsade jag på Jay och gick sedan direkt upp till Alex.  Han låg med armarna ovanför huvudet och hade munnen vidöppen. Jag gick fram till honom och gav han en puss på kinden. "You really love him" hörde jag någon säga, och vände m...

Av Hannah Carlsson - 31 maj 2012 19:15

Jag och Harry hade nu vart här i ungefär 2 timmar. Det var sjukt skönt att bara "hänga".  Helt plötsligt började Harry sjunga.    I'm at a payphone, tryin' to call home   Direkt efter första meningen, fattade jag vilken låt det var, så jag ...

...

Av Hannah Carlsson - 24 maj 2012 22:15

hej, jag har tagit en bloggpaus som ni kanske märkt...  det är sjukt mycket i skolan, dessutom händer det lite problem i vardagen som gör att jag prioriterar andra saker före bloggen. Hoppas ni förstår min situation..   xx Hannah ...

Av Hannah Carlsson - 16 maj 2012 23:45

Vi gick in till köket där Jay fortfarande satt. Jag öppnade frysen och letade efter glass. Vi hade självklart ingen så jag bestämde mig för att köpa någon.  "I'm going to the supermarket" sa jag och gick mot ytterdörren. Jag satte på mig mina sko...

Presentation


Hejsan, Hannah här! Är en 15-årig tjej som älskar att skriva, har läst många oned noveller så jag bestämde mig för att skriva en själv! enjoy! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker ni nästa novell ska handla om? ♥
 Liam
 Louis
 Niall
 Harry
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

what time is it?


Ovido - Quiz & Flashcards