hannahsonedstory

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Breath ~ Part 13

Av Hannah Carlsson - 3 maj 2012 19:36

När jag vaknade igen låg alla runtom mig och sov. Jag låg fortfarande i Harrys famn men flyttade lite på hans armar så att jag kunde resa på mig. 

Jag gick ut och satte mig med mobilen vid altanen. Jag frös riktigt mycket, men jag orkade inte resa på mig och gå tillbaka... Jag antar att det är såhär när man är sjuk. 

Jag gick in på kontaktlistan och började ringa upp mamma. Inget svar...

Jag ringde upp igen, igen och igen... I hopp om att hon skulle svara. Jag slutade inte ringa utan satt istället och ringde om och om igen. 

"I'm sorry Chris..." jag vände mig om och såg Harry stå bakom mig.

"But she wont answer..." Han satte sig bredvid mig och drog in mig i sin famn.

"You're ice cold..."

"I promise, she will answer! I just have to call at the right moment" sa jag och fortsatte ringa.

Harry tog försiktigt telefonen ifrån mig och la den på bordet.

"She wont answer... right?"

Han skakade på huvudet och en tår rann ner längs min kind. 

"Come here" sa han och drog in mig i en hård kram.

Han lyfte sen upp mig så att jag låg i hans famn och gick sedan in. Han bärde in mig till sitt rum och la mig i hans säng. 

"I can sleep on the couch, good night" sa han tyst och vände sig om för att gå mot dörren.

"Harry..." sa jag tyst, men tillräckligt högt för att han skulle höra. 

Han vände sig om i dörröppningen.

"I don't want to sleep alone..."

Han nickade och stängde dörren efter sig. Han drog av sig tröjan och slängde den på golvet. 

Han drog av sig sina byxor och jag drog av mig mina kläder. 

Jag la mig sedan på Harrys bröstkorg. Jag brydde mig faktiskt inte om ifall vi var vänner, mer än vänner, ovänner eller liknande just nu... Nu ville jag bara ha någon nära mig.

"I should be home right now... with Alex.. tell him that everything is going to be okay"

Min andning blev hastigare och Harry drog mig närmare honom och kramade om mig.

"Sch..... everything is going to be fine, i promise.. maybe not for a while but i promise you..."

"Thank you Harry, for everything"

"You know.... this maybe would be the last time we'll meet..." fortsatte jag.

"What do you mean?" sa han med en liten orolig ton.

"I'm going home to Sweden. I have to fix everything... find a home, take care of Alex and everything... I wont be able to come back here..."

"Hey... ofcourse we'll meet again... and you know i can come with you to sweden? if you want to?"

"You can? I would love to but no... i don't want you to spend alot of money just because of me"

"Money wont be a problem, i swear"

"Are you sure?"

"Positive" 

"Thank you" 


Jag vaknade nästa morgon och jag var ensam i Harrys rum. 

Jag gick ner till köket där alla i Tomlinson familjen stod, alla utom Louis då han var med killarna i någon studio eller något sånt.

"Good morning" sa jag och gick ner med ett léende.

"Morning sweetie" sa Jay och kramade om mig lite lätt.

"How are you feeling?" frågade hon sedan.

"I'm fine, accually" 

Hon svarade med ett léende.

"So, breakfast?"

"I would love to"

Jag satte mig ner och började göra i ordning lite pannkakor till mig själv. 

"So... have you had the chance to dance here in Doncaster yet?" 

"No... but i would love to"

"I think i can help you with that"

"You can?" frågade jag Jay överlyckligt.

Hon log mot mig och nickade. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kort kapitel, men har en massa läxor och prov... 

tack för kommentarerna! 

haha vissa skrev ju att ni tyckte att jag borde skriva en bok... haha så bra är jag inte! Men tack måste jag säga! :D

har inte tid till att dubbelkolla stavfel och sånt, så jag ursäktar stavfel redan nu ;)


xx Hannah

 
 
Ingen bild

Jessica

3 maj 2012 22:16

skitbra!! :)

 
Ingen bild

Emma

3 maj 2012 22:21

ASBRA! :D
Läste min förra kommentar, och jag menar så klart omtänksamma.
Inte omränksamma.
haha ;D
Älskar din novell!
kramis ;)

 
Ingen bild

Linn

4 maj 2012 13:11

Har läst igenom de kapitel du har skrivit änsålänge nu, och jag tror jag är kär :§ Haha, ne men jag ÄLSKAR din novell.
Du är grymt duktigt!
Keep it up girl!

 
Ingen bild

Ellen

5 maj 2012 21:33

Super! Älskar den här novellen :)
Du skriver verkligen bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Carlsson - 27 juni 2012 21:00

Chelseas perspektiv Jag vaknade upp i mitt rum, liggandes i Louis famn... vänta? Louis famn? Jag spelade upp gårdagen i huvudet och fick en konstig känsla inombords. Jag struntade i det och krånglade mig ur Louis grepp och gick sedan ner till kök...

Av Hannah Carlsson - 15 juni 2012 18:45

När vi kom hem, hälsade jag på Jay och gick sedan direkt upp till Alex.  Han låg med armarna ovanför huvudet och hade munnen vidöppen. Jag gick fram till honom och gav han en puss på kinden. "You really love him" hörde jag någon säga, och vände m...

Av Hannah Carlsson - 31 maj 2012 19:15

Jag och Harry hade nu vart här i ungefär 2 timmar. Det var sjukt skönt att bara "hänga".  Helt plötsligt började Harry sjunga.    I'm at a payphone, tryin' to call home   Direkt efter första meningen, fattade jag vilken låt det var, så jag ...

...

Av Hannah Carlsson - 24 maj 2012 22:15

hej, jag har tagit en bloggpaus som ni kanske märkt...  det är sjukt mycket i skolan, dessutom händer det lite problem i vardagen som gör att jag prioriterar andra saker före bloggen. Hoppas ni förstår min situation..   xx Hannah ...

Av Hannah Carlsson - 16 maj 2012 23:45

Vi gick in till köket där Jay fortfarande satt. Jag öppnade frysen och letade efter glass. Vi hade självklart ingen så jag bestämde mig för att köpa någon.  "I'm going to the supermarket" sa jag och gick mot ytterdörren. Jag satte på mig mina sko...

Presentation


Hejsan, Hannah här! Är en 15-årig tjej som älskar att skriva, har läst många oned noveller så jag bestämde mig för att skriva en själv! enjoy! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker ni nästa novell ska handla om? ♥
 Liam
 Louis
 Niall
 Harry
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

what time is it?


Ovido - Quiz & Flashcards