hannahsonedstory

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Breath ~ Part 16

Av Hannah Carlsson - 15 maj 2012 21:00

När Niall hade gått, satt jag ensam med Jay i köket.

"So, how are we gonna do with mom...?" frågade jag henne lite nedstämt.

"I've talked with a lot of people and the funeral is going to be in two weeks... if that's ok?" 

Hon la sina händer ovanför mina. 

Jag nickade och en tår rann långsamt ner längs min kind.

"And then....?" min röst sprack.

Jay la ena handen på min kind och tog bort tårarna med sin tumme.

"I've talked with Linnea and we decided that if it's okay with you and Alex, you're going to live with us in Doncaster"

Jag nickade.

"I'm going upstairs.." sa jag och började springa uppför trappan.

Jag sprang raka vägen in till mitt rum och slängde igen dörren.

Jag gled ner längs väggen och började andas hysteriskt och lät tårarna rinna.

Det knackade på dörren, men det lät mer som avlägsna ljud. Dörren öppnades och Harry kom in. När han såg mig, sprang han fram till mig och la mig i sin famn. Han vaggade mig fram och tillbaka och viskade ord till mig som "Everything is going to be fine" "I'm here" "Schhh, it's allright, schh" 

Själv satt jag bara och skakade.

När jag lugnat ner mig lite, låg jag fortfarande kvar i hans famn.

Han pussade mig på pannan och släppte inte greppet om mig.

När det gått ett tag, lyfte han upp mig och la mig ner i min säng. Han la mig ner, så att jag låg i hans famn.  

"Hey... do you want to tell me?" frågade han mig samtidigt som han strök mitt hår. 

Jag skakade på huvudet.

"Harry...."

"Yeah.."

"Thank you" 

Han log mot mig som svar. 

Efter att ha legat där ett tag, reste vi på oss och gick ner. I trappan stannade jag, vilket Harry också gjorde.

"I'm really thankful for what you just did" sa jag och log lite svagt mot han.

Han kramade om mig.

"Anytime, just tell me if you need me? Okay?" 

Jag nickade och vi började gå ner igen. 

Just nu var jag väldigt tacksam över Harry. Tacksam för att han hade stannat hos mig. Varit en riktig vän när jag behövde han. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kort kapitel! men det var antingen det här eller inget alls, då jag är sjuk :)

kommentarer uppskattas verkligen! :)


xx Hannah

 
 
Ingen bild

malle

15 maj 2012 22:04

älskar novellen :D

 
Ingen bild

Emma

16 maj 2012 13:19

Jättebra! :)
Är så spännande! :D
Längtar till nästa kapitel!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Carlsson - 27 juni 2012 21:00

Chelseas perspektiv Jag vaknade upp i mitt rum, liggandes i Louis famn... vänta? Louis famn? Jag spelade upp gårdagen i huvudet och fick en konstig känsla inombords. Jag struntade i det och krånglade mig ur Louis grepp och gick sedan ner till kök...

Av Hannah Carlsson - 15 juni 2012 18:45

När vi kom hem, hälsade jag på Jay och gick sedan direkt upp till Alex.  Han låg med armarna ovanför huvudet och hade munnen vidöppen. Jag gick fram till honom och gav han en puss på kinden. "You really love him" hörde jag någon säga, och vände m...

Av Hannah Carlsson - 31 maj 2012 19:15

Jag och Harry hade nu vart här i ungefär 2 timmar. Det var sjukt skönt att bara "hänga".  Helt plötsligt började Harry sjunga.    I'm at a payphone, tryin' to call home   Direkt efter första meningen, fattade jag vilken låt det var, så jag ...

...

Av Hannah Carlsson - 24 maj 2012 22:15

hej, jag har tagit en bloggpaus som ni kanske märkt...  det är sjukt mycket i skolan, dessutom händer det lite problem i vardagen som gör att jag prioriterar andra saker före bloggen. Hoppas ni förstår min situation..   xx Hannah ...

Av Hannah Carlsson - 16 maj 2012 23:45

Vi gick in till köket där Jay fortfarande satt. Jag öppnade frysen och letade efter glass. Vi hade självklart ingen så jag bestämde mig för att köpa någon.  "I'm going to the supermarket" sa jag och gick mot ytterdörren. Jag satte på mig mina sko...

Presentation


Hejsan, Hannah här! Är en 15-årig tjej som älskar att skriva, har läst många oned noveller så jag bestämde mig för att skriva en själv! enjoy! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker ni nästa novell ska handla om? ♥
 Liam
 Louis
 Niall
 Harry
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

what time is it?


Ovido - Quiz & Flashcards