hannahsonedstory

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Breath ~ Part 17

Av Hannah Carlsson - 16 maj 2012 23:45

Vi gick in till köket där Jay fortfarande satt. Jag öppnade frysen och letade efter glass. Vi hade självklart ingen så jag bestämde mig för att köpa någon. 

"I'm going to the supermarket" sa jag och gick mot ytterdörren.

Jag satte på mig mina skor och skulle precis gå ut, då Harry kom. 

"I'm coming with you" 

Jag log mot han och jag gick ut för att ta fram min cykel. 

Han fattade direkt vad jag menade när jag tog fram cykeln, så han satte sig på sadeln och jag på pakethållaren. 

Jag fick hela tiden säga vilket håll det var åt och tillslut var vi där. 

Utanför affären var det en massa tidningsartiklar. Jag stannade till då jag såg killarna på en. 

"Ehm... Harry, isn't that you?" frågade jag och han kollade på tidningen.

"Yeah, what does it say?" frågade han.

Det stod ju på svenska så han visste ju inte direkt. 

"Ehm... something about you and... yeah let's go inside instead" 

"Hahaha, okay" 

Jag gick in och började vant gå mot frysdisken. Jag tog fram en Ben & Jerry's och väntade sen på Harry. 

Han tog en lika dan och vi gick sen mot kassan. 

Vi betalade och gick sen mot cykeln igen. Jag tog ett fast grepp run Harrys midja och han började cykla iväg.

"Harry?"

"Yeah?"

"The house is that way, haha"

"I know"

"But where are you going then?" frågade jag förvirrat.

"You'll see" 

Han svängde av vid en sjö. Samma sjö som jag alltid brukade vara vid på somrarna. 

"How did you know this place?"

"I didn't, first time i see it actually" 

"Hahah, it sounds like you" sa jag och vi skrattade lite.

Vi gick till bryggan och satte oss med fötterna i vattnet. Solen höll på att gå ner, så det var riktigt fint. 

Vi satt där ett tag, helt tysta... Det var ingen pinsam tystnad direkt... Det var mer skönt. 

Jag vände blicken mot Harry, men rodnade lite då jag märkte att hans blick redan var fäst vid min. 

Jag vände snabbt blicken mot sjön istället. 

Harry skrattade lite för sig själv. 

"What?" frågade jag och log mot han.

"Nothing"

"Tell me" sa jag menande.

"No"

"Tell me" fortsatte jag.

"What are you gonna do about it?"

"This" sa jag och satte glassen på bryggan och Harry tittade på varenda rörelse jag gjorde.

Sen reste jag mig upp och Harry tittade förvirrat på mig. Jag skrattade innan jag puttade i honom i sjön.

När han kom upp ovanför ytan stod jag bara och skrattade åt han. 

"Help me up!" sa han och sträckte fram handen åt mig med ett flin på läpparna.

"No, i know that one! You'll only push me down in the water" sa jag och han skrattade lite lätt.

"Maybe, but if you don't i'll have to bring you by my self" sa han och började klättra upp för bryggan.

Jag fattade direkt vad han skulle göra så jag började springa därifrån. 

Harry sprang efter mig och var snart ifatt.

Jag sprang in mot skogen och precis när jag skulle vända mig om för att se vart han var grep han tag i mig och kramade om mig så att båda hamnade på marken.

Jag skrek till lite.

"Harry! You're all wet!" sa jag och Harry log nöjt. 

"And who's fault is that?" 

"I don't know, Santa?"

"Hey! Don't blame Santa" 

"And what are you gonna do about that?" frågade jag och skrattade lite åt frågan.

Han skrattade lite också.

Han började kittla mig och jag skrattade hysteriskt.

"Stop it!"

"No..." 

"Harry! It's not funny!" 

Han slutade lite och skrattade. 

"I agree, it wasn't funny" sa han och flinade.

"I know" sa jag och skrattade.

"But this is" sa han och lyfte upp mig.

"Harry?! What are you doing?"

"Hahahah, i'm the only one who's wet.." sa han och började skratta.

Han började gå mot bryggan och jag försökte att hoppa ur hans grepp.

"Harry.... seriously!"

"Chriiis... you blame Santa, this is your own fault" sa han och skrattade.

Jag skrattade också och han kom närmre bryggan. 

"Oh god... I'll do anything if you just don't Harry!"

Han stannade för en sekund.

"No, this is so much better" sa han och sprang den sista biten.

Jag skrek lite och han skrattade.

I slutet av bryggan hoppade han i så att båda hamnade i vattnet. 

Jag skrek så fort jag kom ovanför vattenytan.

Vi båda började skratta och skvätte vatten på varandra. 

När vi kom upp var det tusen gånger kallare än innan. Jag började skaka, vilket Harry märkte.

"Come here" sa han och sträckte ut sina armar.

Jag gick in i hans famn. Det var riktigt mysigt om jag fick säga det själv. Fast vi stod ju faktiskt bara sådär för varmens skull men jag kunde ändå inte undgå att tänka på hur mysig situationen egentligen var.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hehe, lata jag orkar inte läsa igenom kapitlet men jag hoppas det duger! Om inte, kommentera. 

Om det duger, kommentera! Haha, vad kan jag säga? Kommentera :D


xx Hannah



 
 
swaxu

swaxu

17 maj 2012 00:56

tja! :D
allt bra?
följa varandra via bloglovin?
http://swaxu.bloggplatsen.se

http://swaxu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

malle

17 maj 2012 19:28

jättebra :D

 
Ingen bild

Kim

17 maj 2012 20:13

Skit bra! :D

 
Ingen bild

Hanna

18 maj 2012 11:12

Jätte bra!!

 
Ingen bild

Maya

23 maj 2012 21:58

Sjukt bra!! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah Carlsson - 27 juni 2012 21:00

Chelseas perspektiv Jag vaknade upp i mitt rum, liggandes i Louis famn... vänta? Louis famn? Jag spelade upp gårdagen i huvudet och fick en konstig känsla inombords. Jag struntade i det och krånglade mig ur Louis grepp och gick sedan ner till kök...

Av Hannah Carlsson - 15 juni 2012 18:45

När vi kom hem, hälsade jag på Jay och gick sedan direkt upp till Alex.  Han låg med armarna ovanför huvudet och hade munnen vidöppen. Jag gick fram till honom och gav han en puss på kinden. "You really love him" hörde jag någon säga, och vände m...

Av Hannah Carlsson - 31 maj 2012 19:15

Jag och Harry hade nu vart här i ungefär 2 timmar. Det var sjukt skönt att bara "hänga".  Helt plötsligt började Harry sjunga.    I'm at a payphone, tryin' to call home   Direkt efter första meningen, fattade jag vilken låt det var, så jag ...

...

Av Hannah Carlsson - 24 maj 2012 22:15

hej, jag har tagit en bloggpaus som ni kanske märkt...  det är sjukt mycket i skolan, dessutom händer det lite problem i vardagen som gör att jag prioriterar andra saker före bloggen. Hoppas ni förstår min situation..   xx Hannah ...

Av Hannah Carlsson - 15 maj 2012 21:00

När Niall hade gått, satt jag ensam med Jay i köket. "So, how are we gonna do with mom...?" frågade jag henne lite nedstämt. "I've talked with a lot of people and the funeral is going to be in two weeks... if that's ok?"  Hon la sina händer ova...

Presentation


Hejsan, Hannah här! Är en 15-årig tjej som älskar att skriva, har läst många oned noveller så jag bestämde mig för att skriva en själv! enjoy! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker ni nästa novell ska handla om? ♥
 Liam
 Louis
 Niall
 Harry
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

what time is it?


Ovido - Quiz & Flashcards