hannahsonedstory

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Hannah Carlsson - 15 juni 2012 18:45

När vi kom hem, hälsade jag på Jay och gick sedan direkt upp till Alex. 

Han låg med armarna ovanför huvudet och hade munnen vidöppen. Jag gick fram till honom och gav han en puss på kinden.

"You really love him" hörde jag någon säga, och vände mig om för att se Louis stå i dörröppningen. 

"Ofcourse i do" sa jag och gick till honom. 

Vi stängde dörren efter oss men stod fortfarande kvar i korridoren.

"How are you?" frågade han sen.

"I'm ok, i think"

"Good.."

Det blev tyst lite och jag kollade generat ner i marken, när jag kollade upp igen, hade han fortfarande sin blick fast på mig.

"So... do you know exactly when you are going home?" frågade jag sen.  

"No... but soon i think"

Jag nickade.

"But do you know how you'll do? I mean, will you stay in Sweden or...?" 

"I don't know... but i don't think i can handle living in this house alone with Alex... I mean, it would be too hard going outside her bedroom every morning, just realize she won't lie there anymore" 

Louis tog några steg närmre och kramade om mig. 

"It will be okay, you don't have to do that decision yet... but you know you can talk to me? right?" frågade han och drog bak huvudet en bit så han kunde kolla in i mina ögon.

Jag nickade och torkade bort en tår som höll på att falla. 

"Do you want to go downstairs to the others?" frågade han mig men jag skakade på huvudet.

"No... i think i'll just watch a movie in my room or something"

Nu nickade han och skulle precis gå ner till de andra.

"Louis?"

Han stannade.

"Yeah?"

"Do you want to watch a movie with me? It's okay if you want to go downstairs, i was just wondering"

"Ofcourse, i would like that"

Jag log mot honom och vi gick sen in i mitt rum. 

Vi satte på någon action film. 

Jag kände hur ögonlocken blev tyngre och jag somnade snart. 


Harrys perspektiv 

"I'm going upstairs, just to check if Chels and Louis is coming downstairs" sa jag till resten som bara nickade ointresserat på huvudena. 

Det hade gått ett tag nu sen Louis gick upp efter Chels och jag vet inte varför, men jag fick en annorlunda klump i magen. Kanske det var för att Louis skyndat sig upp efter Chels i trappan? Jag menar, jag var ju också påväg upp, eller? 

Jag slutade tänka mig bort och gick istället upp mot Chels rum. Jag öppnade försiktigt dörren och där låg Chels sovandes på Louis bröstkorg och med Louis arm runtom sig. Klumpen kom ännu en gång tillbaka. 

Louis mötte min blick med ett stort léende på läpparna.

"I was just wondering if you're coming down soon or?" sa jag men han skakade på huvudet.

"Nah, i'm fine here, if you know what i mean" sa han och log stort.

Jag log lite försiktigt tillbaka innan jag långsamt stängde dörren efter mig och gick nerför trappan. Istället för att svänga vänster efter trappan, så jag kom till resten av killarna, gick jag rakt fram där en toa skulle finnas. 

Jag gick in och låste dörren efter mig.

Vad hände precis?  

Jag ville egentligen inte erkänna det för mig själv men jag hade haft en underbar tid tillsammans med Chels, bara hon och jag. Jag kanske önskade att det var jag som låg där istället för Louis? 

Klumpen i magen blev iallafall inte mindre...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

förlåt för världens sämsta uppdatering! Har varit riktigt pissed off faktiskt nu när mitt internet inte har funkat på flera veckor :/ 

men här är iallafall ett kapitel!, och förlåt igen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan, Hannah här! Är en 15-årig tjej som älskar att skriva, har läst många oned noveller så jag bestämde mig för att skriva en själv! enjoy! ♥

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vem tycker ni nästa novell ska handla om? ♥
 Liam
 Louis
 Niall
 Harry
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

what time is it?


Ovido - Quiz & Flashcards